Enviat per: depangeaalaterra | 12 Mai 2010

Exit, la mirada cosmopolita de les arts

Arribem a un món desconegut sense que ningú ens hagi preguntat si volíem venir-hi. Els primers anys de vida els dediquem a acumular coneixements que ens permetran sobreviure-hi. Finalment, creixem i el coneixement adquirit ens obliga a qüestionar-nos la nostra pròpia existència, els “per què” de la vida i del món que ens envolta.

Bé, doncs Exit, Imagen & Cultura dóna respostes i interpreta l’art del nostre món i del nostre temps. Es tracta d’una de les revistes d’art més cuidades de tots els temps i que es publica trimestralment des de l’any 2000. Té un preu força alt (20 euros l’exemplar), però que es justifica amb el volum i la qualitat de la informació que s’hi ofereix (de 180 a 210 pàgines d’articles d’experts, assajos, dossiers…). Una de les característiques de la publicació és que cadascun dels seus números tracta sobre una temàtica concreta, al voltant de la qual giren tots els textos i imatges que s’hi publiquen. A més, Exit, Imagen & Cultura és una revista bilingüe que tant surt en castellà com en anglès.

Recomanaria aquesta revista tan sols a aquells interessats en conèixer i en anar més enllà del que els nostres ulls ens mostren de la realitat perquè els seus col·laboradors ens endinsen en un món desconegut, ple de matisos i de reflexions existencials que no se’ns permeten fer amb el ritme de vida fast food que portem actualment molts de nosaltres. Per tant, només aquells que estiguin disposats a frenar durant uns segons per gaudir de la vida, de l’art més cosmopolita i de nosaltres mateixos, seran uns bons receptors d’Exit, Imagen & Cultura.

Amb un sol cop d'ull a les portades esbrinem la temàtica de l'exemplar.

La portada de l’últim número de la revista ja revela quina serà la temàtica de la publicació: paisatges silenciosos. Per tant, tant l’editorial com els assajos i els dossiers d’artistes que se’ns mostren a la revista tractaran sobre això mateix. Els editorials de la revista sempre han anat a càrrec de la directora, Rosa Olivares, qui ha sabut transmetre en cada moment l’essència dels continguts de la revista. A més de periodista, Olivares va llicenciar-se també en Història de l’Art i Literatura, formació que sens dubte li ha servit per convertir-se en una crítica excel·lent, tal i com bé es reflecteix als seus textos a Exit.

Al sumari veiem que el número conté un editorial i dos assajos així com 3 dossiers, cadascun dels quals se centra en un artista que treballa els paisatges silenciosos a les seves obres.

Rosa Olivares aconsegueix en el seu últim editorial, com dèiem al principi de la nostra reflexió, abocar-nos a la reflexió mitjançant comparacions de la temàtica de l’exemplar (la naturalesa) amb la nostra pròpia naturalesa. Això ho aconsegueix gràcies a cites que pren d’autors que han treballat els paisatges en l’art al llarg de la nostra història, ja siguin homes de ciència, de fe, filòsofs o filòlegs. La veritat que ens transmet Olivares és única i crec que a través dels seus escrits en l’editorial de la revista s’hi apunten no només elogis sinó també hi tenen cabuda crítiques. Per exemple, en l’editorial de la publicació sobre els contes, Olivares trasllada al lector una crítica de la cultura de les nostres societats a través de la història del conte. La directora de la revista es mostra desesperançada i albira la pèrdua d’identitat d’una societat que cada vegada para més atenció al cinema i als esports en comptes dels relats infantils, que els descriu com a peces clau en la maduració de l’individu quan és infant. Finalment, i per acabar amb els exemples d’editorials de Rosa Olivares a la revista Exit, a l’editorial que Olivares dedica a la tècnica del “tallar i enganxar” ens adonem que el muntatge és tan vell com la mateixa fotografia i que no perquè les noves tecnologies hagin permès millorar-ne els resultats hem de creure que la manipulació d’imatges no ha existit fins avui dia. Olivares mesura cadascuna de les seves paraules per tal de transmetre de forma senzilla i propera però no per això menys eficaçment les idees que vol transmetre.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: