Enviat per: depangeaalaterra | 12 Juliol 2010

Xavi i Puyol, exemples de catalanitat

Imatge extreta d'El Mundo Deportivo.es

Mentre que la resta d’Espanya avui s’ha llevat indignada per la manifestació patriòtica que van fer anit els jugadors barcelonistes Xavi Hernández i Carles Puyol després que Espanya guanyés la final del Mundial contra Holanda, jo m’he llevat orgullosa pensant que tot i les màfies que mouen el futbol (arreu del món, no només aquí) encara hi ha catalans que senten i vibren més amb la nostra senyera que amb la bandera espanyola. Trobo que petonejar la bandera catalana va ser un gest preciós, més que bonic i per mi va significar tota una demostració de que encara hi ha ciutadans que per davant de tot ens sentim catalans perquè sentim Catalunya com la nostra terra i la nostra nació.

Imatge extreta de: http://www.cronica.cat/

Està clar que si ets un professional de l’esport a Espanya que vol triomfar i no estancar-se professionalment el seu paper ha de passar per representar el país a la selecció. Tot i així no crec que s’hagi de malinterpretar el gest de Puyol o Xavi, ja que jo crec que sento el mateix que ells. No volia que perdés Espanya (més que res perquè la majoria dels jugadors són del Barça i perquè juguen que dóna goig de veure), però, en canvi, no m’identifico pas amb la bandera espanyola i sí amb la catalana. Mentre que se’m va posar la pell de gallina amb el gol d’Iniesta a Stamford Bridge amb el Barça i considero aquella nit una de les més felices de la meva vida, ahir, amb el gol d’Iniesta amb la selecció reconec que em vaig exhaltar i me’n vaig alegrar molt, però no vaig vibrar. Ahir doncs, vaig veure clar que no es poden fingir els sentiments i el gol de Puyol del 2-6 contra el Madrid en què feia un petó a la senyera és incomparable al que va marcar contra Alemanya amb la selecció espanyola, tot i ser el mateix tipus de gol. Raó? Perquè no surt de dins estimar uns escuts o uns símbols que després ataquen els teus de forma continuada.

Sincerament, em sento orgullosíssima de Puyol i Xavi i espero que la resta de catalans del Barça els hi prenguin el relleu quan ells deixin un buit irremplaçable al barcelonisme.

Responses

  1. Com llegia avui, si haguessin estat andalusos i haguessin tret una bandera andalusa, ningú els hauria dit res u_u


Deixa un comentari

Categories

